Algemene voorwaarden
Openingstijden en bereikbaarheid
• Onze locaties zijn geopend op werkdagen van maandag t/m vrijdag vanaf 9:00 uur.
• We zijn telefonisch bereikbaar van 08:30 t/m 12:30 uur en van 13:00 t/m 16:15 uur.
• Ons algemene e-mailadres is: info@actp.nl
ACTP heeft geen crisisdienst. In geval van spoed buiten openingstijden dient u contact op te nemen met uw huisarts, de huisartsenpost of de crisisdienst in uw regio.
Afspraak afzeggen of verzetten
In verband met de grote vraag naar zorg en de volle agenda’s van onze therapeuten moeten afspraken op tijd worden afgezegd. In onderstaande tabel ziet u hoe lang vóór het afgesproken tijdstip u de afspraak kunt verplaatsen of afzeggen. Als u later afzegt of verplaatst brengen wij ons no-show tarief in rekening. Deze rekening betaalt u zelf en wordt niet door de zorgverzekering vergoed.
• Meldt u tijdens openingstijden (8:30 uur – 12:30 uur en 13:00 uur – 16:15 uur) altijd af bij ons secretariaat via 020-4560813. Mocht u onverhoopt erg lang moeten wachten in de telefonische wachtrij, stuur dan een e-mail naar info@actp.nl.
• Ziek zijn is geen geldige reden om binnen 24 uur van tevoren af te zeggen.
• Meldt u buiten onze openingstijden (in het weekend of ’s avonds) af door een e-mail te sturen naar info@actp.nl.
Soort afspraak | Wanneer afzeggen | No-show tarief |
Een intake afspraak | Minimaal 14 dagen van tevoren afzeggen | € 150,00 |
Een onderzoek afspraak | Minimaal 14 dagen van tevoren afzeggen | € 150,00 |
Eerste consult bij de psychiater | Minimaal 14 dagen van tevoren afzeggen | € 150,00 |
Een reguliere afspraak (60 min.) | Minimaal 24 uur van tevoren afzeggen | € 65,00 |
Identificatie
ACTP is verplicht een controle op identificatie uit te voeren. U wordt verzocht een geldig identificatiebewijs mee te nemen (ID-kaart, Paspoort of rijbewijs).
Onze huisregels en gedragsregels
Gedurende uw behandeling bij ACTP gelden onze huis- en gedragsregels. U vindt onze regels hier.
Kwaliteitsstatuut
ACTP werkt volgens het gedeponeerd kwaliteitsstatuut. Klik hier voor inzage in ons kwaliteitsstatuut.
Wetenschappelijk onderzoek
Wij informeren u hierbij over het feit dat gegevens die verkregen zijn bij de intake of gedurende onderzoeken erna in de toekomst mogelijk gebruikt worden voor wetenschappelijke (onderzoeks-) doeleinden. Hierbij waarborgen wij de anonimiteit van onze cliënten. Meer informatie is te vinden via: https://actp.nl/wetenschappelijk-onderzoek/.
Cliënten portal
Er wordt voor iedere cliënt een eigen portal geopend. In deze portal vindt u onder andere:
• Uw gegevens;
• Uw afspraken;
• Documenten;
• Teksten en verslagen;
• Uw toestemming voor verschillende zaken, bijvoorbeeld toestemming voor het inhoudelijk informeren van uw huisarts;
• De mogelijkheid om veilig berichten te sturen naar uw behandelaar.
Het contact met de behandelaar
Voorwaarde voor een goede behandeling is goed contact met uw behandelaar. Mocht dat contact om wat voor reden dan ook niet naar uw zin zijn, dan kunt u dat bespreekbaar maken bij uw (regie)behandelaar. We onderzoeken graag samen oplossingsrichtingen.
Klachten
ACTP heeft een klachtenprocedure. Mochten er klachten zijn over de geboden zorg binnen onze praktijk, dan kunt u dit kenbaar maken aan uw behandelaar of aan onze klachtenfunctionaris. Voor meer informatie verwijzen we u naar de klachtenprocedure op onze website: https://actp.nl/klachtenprocedure/.
Informatie over vergoeding en het eigen risico
ACTP biedt en declareert gefinancierde zorg, conform de wettelijke richtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit. Indien er sprake is van een geldige verwijzing wordt er een zorgtraject geopend. Het eigen risico is van toepassing op het zorgtraject. Voor meer informatie omtrent vergoedingen en het eigen risico verwijzen wij naar uw zorgverzekeraar.
Zorgvraagtype
Vanaf 01-01-2022 leggen regiebehandelaren in de ggz het zorgvraagtype vast. Dat gebeurt voor de start van een behandeling (in de diagnosefase) en bij evaluaties. Het zorgvraagtype is een voorspelling over hoeveel zorg er nodig is. Voor informatie over het zorgvraagtype kunt u uw regiebehandelaar benaderen.