Kwaliteit
Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen kortdurende generalistische ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. U kunt hier het goedgekeurd kwaliteitsstatuut voor ACTP downloaden.
Professioneel statuut
Het professioneel statuut beschrijft de afspraken binnen ACTP omtrent het werk van behandelaren in de eigen organisatie. Het professioneel statuut kunt u hier bekijken: Professioneel Statuut.
HKZ-keurmerk
Kwaliteit is voor ACTP erg belangrijk. De kwaliteit van onze dienstverlening wordt getoetst volgens de HKZ-norm voor Geestelijke Gezondheidszorg. Dit keurmerk laat zien dat ACTP de cliënt centraal stelt en voortdurend werkt aan het duurzaam verbeteren van de zorg- en dienstverlening.
Cliëntenraad
Het doel van de cliëntenraad is belangenbehartiging van onze cliënten binnen de zorgkaders van ACTP. In de cliëntenraad nemen voormalig cliënten deel, maar mogen ook vertegenwoordigers van het cliëntenbelang zoals familieleden of naasten van cliënten deelnemen. U vindt hier een profielschets lid cliëntenraad. Deze profielschets geeft u een idee wat er verwacht wordt van de leden van onze cliëntenraad. Heeft u interesse of vragen? Neem dan contact op met onze kwaliteitsmedewerker via kwaliteit@actp.nl.
Feedback/klachten
Voor onze praktijkvoering staan wij onder toezicht van diverse beroepsverenigingen en registratie-organen. We vinden het belangrijk om ervaringen van cliënten te horen zodat we de cliënttevredenheid kunnen meten en hiervan kunnen leren. Wij horen uw eventuele opmerkingen, verbeterpunten en klachten het liefst zo snel mogelijk en denken samen na over een oplossing. Wanneer u niet terecht wilt of kunt bij uw eigen behandelaar kunt u altijd terecht bij de kwaliteitsmedewerker van de praktijk. U kunt de wens tot overleg bespreken met uw therapeut of doorgeven via het e-mailadres kwaliteit@actp.nl. Uw vraag wordt binnen een week behandeld door de kwaliteitsmedewerker. Onze klachtenprocedure is hier te vinden.