Algemene voorwaarden

Openingstijden en bereikbaarheid
Onze locaties zijn geopend op werkdagen van maandag t/m vrijdag vanaf 9:00 uur.
We zijn telefonisch bereikbaar van 08:30 t/m 12:30 uur en van 13:00 t/m 16:15 uur.
Ons algemene e-mailadres is: info@actp.nl

ACTP heeft geen crisisdienst. In geval van spoed buiten openingstijden dient u contact op te nemen met uw huisarts, de huisartsenpost of de crisisdienst in uw regio.

Afspraak afzeggen of verzetten
In verband met de grote vraag naar zorg en de volle agenda’s van onze therapeuten moeten afspraken op tijd worden afgezegd. In onderstaande tabel ziet u hoe lang vóór het afgesproken tijdstip u de afspraak kunt verplaatsen of afzeggen. Als u later afzegt of verplaatst brengen wij ons no-show tarief in rekening. Deze rekening betaalt u zelf en wordt niet door de zorgverzekering vergoed.

Meldt u tijdens openingstijden (8:30 uur – 12:30 uur en 13:00 uur – 16:15 uur) altijd af bij ons secretariaat via 020-4560813. Mocht u onverhoopt erg lang moeten wachten in de telefonische wachtrij, stuur dan een e-mail naar info@actp.nl.
Ziek zijn is geen geldige reden om binnen 24 uur van tevoren af te zeggen.
Meldt u buiten onze openingstijden (in het weekend of ’s avonds) af door een e-mail te sturen naar info@actp.nl.

 

Soort afspraak Wanneer afzeggen No-show tarief
Een intake afspraak Minimaal 14 dagen van tevoren afzeggen € 150,00
Een onderzoek afspraak Minimaal 14 dagen van tevoren afzeggen € 150,00
Eerste consult bij de psychiater Minimaal 14 dagen van tevoren afzeggen € 150,00
Een reguliere afspraak (60 min.) Minimaal 24 uur van tevoren afzeggen € 65,00

 

Identificatie
ACTP is verplicht een controle op identificatie uit te voeren. U wordt verzocht een geldig identificatiebewijs mee te nemen (ID-kaart, Paspoort of rijbewijs).

Onze huisregels en gedragsregels
Gedurende uw behandeling bij ACTP gelden onze huis- en gedragsregels. U vindt onze regels hier.

Kwaliteitsstatuut
ACTP werkt volgens het gedeponeerd kwaliteitsstatuut. Klik hier voor inzage in ons kwaliteitsstatuut.

Wetenschappelijk onderzoek
Wij informeren u hierbij over het feit dat gegevens die verkregen zijn bij de intake of gedurende onderzoeken erna in de toekomst mogelijk gebruikt worden voor wetenschappelijke (onderzoeks-) doeleinden. Hierbij waarborgen wij de anonimiteit van onze cliënten. Meer informatie is te vinden via: https://actp.nl/wetenschappelijk-onderzoek/.

Cliënten portal
Er wordt voor iedere cliënt een eigen portal geopend. In deze portal vindt u onder andere:
Uw gegevens;
Uw afspraken;
Documenten;
Teksten en verslagen;
Uw toestemming voor verschillende zaken, bijvoorbeeld toestemming voor het inhoudelijk informeren van uw huisarts;
De mogelijkheid om veilig berichten te sturen naar uw behandelaar.

Het contact met de behandelaar
Voorwaarde voor een goede behandeling is goed contact met uw behandelaar. Mocht dat contact om wat voor reden dan ook niet naar uw zin zijn, dan kunt u dat bespreekbaar maken bij uw (regie)behandelaar. We onderzoeken graag samen oplossingsrichtingen.

Klachten
ACTP heeft een klachtenprocedure. Mochten er klachten zijn over de geboden zorg binnen onze praktijk, dan kunt u dit kenbaar maken aan uw behandelaar of aan onze klachtenfunctionaris. Voor meer informatie verwijzen we u naar de klachtenprocedure op onze website: https://actp.nl/klachtenprocedure/.

Geschillencommissie
Als wij niet naar tevredenheid reageren op de klacht of als u geen prijs stelt op bemiddeling van ons als organisatie dan staat het u altijd vrij om uw klacht te laten behandelen door de geschillencommissie waar ACTP bij is aangesloten.

1. Geschillen tussen cliënt en zorgaanbieder over (de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot) door de zorgaanbieder te leveren of geleverde diensten en zaken, kunnen zowel door de cliënt als door de zorgaanbieder aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen, (Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag).

2. Een geschil wordt door de Commissie slechts in behandeling genomen, indien de cliënt zijn klacht eerst bij de zorgaanbieder heeft ingediend.

3. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil binnen 12 maanden na de datum waarop de cliënt de klacht bij de zorgaanbieder indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Commissie aanhangig worden gemaakt.

4. Wanneer de cliënt een geschil aanhangig maakt bij de Commissie, is de zorgaanbieder aan deze keuze gebonden. Indien de zorgaanbieder een geschil aanhangig wil maken, moet hij de cliënt schriftelijk of in een andere passende vorm vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De zorgaanbieder dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de gewone rechter aanhangig te maken.

5. De Commissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de Commissie wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de Commissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.

6. Uitsluitend de hierboven genoemde Commissie dan wel de gewone rechter is bevoegd van geschillen kennis te nemen.

Informatie over vergoeding en het eigen risico
ACTP biedt en declareert gefinancierde zorg, conform de wettelijke richtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit. Indien er sprake is van een geldige verwijzing wordt er een zorgtraject geopend. Het eigen risico is van toepassing op het zorgtraject. Voor meer informatie omtrent vergoedingen en het eigen risico verwijzen wij naar uw zorgverzekeraar.

Zorgvraagtype
Vanaf 01-01-2022 leggen regiebehandelaren in de ggz het zorgvraagtype vast. Dat gebeurt voor de start van een behandeling (in de diagnosefase) en bij evaluaties. Het zorgvraagtype is een voorspelling over hoeveel zorg er nodig is. Voor informatie over het zorgvraagtype kunt u uw regiebehandelaar benaderen.

Contact

Tel: 020-456 08 13
E-mail: info@actp.nl

Adres

Vondelstraat 54
1054 GE Amsterdam

Inschrijvingen

AGB: 22221465
kvk: 55677673