Cliëntenportaal ACTP

KLIK HIER OM NAAR HET CLIËNTENPORTAAL TE GAAN

Instructievideo: aanmaken account cliëntenportaal

Uitleg gebruik cliëntenportaal

Om u beter op weg te helpen bij het inloggen in het cliëntenportaal zijn hieronder een aantal stappen beschreven om te kunnen inloggen. Deze stappen zijn ook terug te vinden in het bovenstaande filmpje. In het onderstaande stappenplan is nog een extra stap toegevoegd om snel uw wachtwoord te kunnen resetten.

Belangrijk: in het belang van uw eigen privacy en veiligheid vraagt het aanmaken en instellen van het account wellicht wat meer tijd en aandacht. Wij vragen u vriendelijk alle benodigde stappen te ondernemen.

1. U ontvangt van ons een uitnodiging per e-mail om een account aan te maken voor het cliëntenportaal.

2. Open de e-mail en klik op de link uit de e-mail.

3. Er opent zich een nieuw scherm en u vult uw geboortedatum in ter controle.

4. Daarna klikt u op activeren.

5. U heeft nu een nieuwe e-mail ontvangen waarin u kunt lezen dat uw portal account is geactiveerd.

6. In deze e-mail staat uw inlognaam en tijdelijke wachtwoord waarmee u kunt inloggen in het cliëntenportaal. Deze voert u in.

7. Vervolgens komt u in een scherm om het wachtwoord te wijzigen. Bij ‘nieuw wachtwoord’ voert u uw eigen gekozen wachtwoord in. Deze moet 12 tekens en een speciaal teken bevatten. Als het wachtwoord voldoet, herhaalt u het wachtwoord en klikt u op aanpassen.

8. In het volgende kleine schermpje geeft u toestemming voor het gebruik van de portal en de behandeling. U komt daarna vanzelf in het cliëntenportaal.

9. Extra stap: stel een geheime vraag in om een wachtwoord reset in de toekomst mogelijk te kunnen maken. Navigeer naar account (onder in het scherm) > op het tweede tabblad ziet u de kop ‘Beveiliging’ > daar kunt u de geheime vraag instellen. Sla deze ergens op zodat u hem niet kwijtraakt. U heeft deze gegevens nodig bij het aanvragen van een wachtwoord reset.

Veelgestelde vragen

Wat is mijn inlognaam? Is dat mijn geboortedatum of mijn e-mailadres?

Uw inlognaam is uw e-mailadres.

Hoe ontvang ik mijn wachtwoord en verificatiecode?

U ontvangt alle gegevens via de e-mail.

Ik krijg een foutmelding waardoor ik niet kan inloggen, wat nu?

Het beste kunt u inloggen via één van de volgende browsers: Google Chrome, Fire fox, Opera of DuckDuckGo.

Als u een foutmelding krijgt tijdens het inloggen kan het zo zijn dat u eerst cookies moet verwijderen van de betreffende browser. Probeer het na het verwijderen van de cookies nogmaals.

Mocht u nog steeds een foutmelding krijgen, neem dan contact op met onze administratie.

Hoe stel ik een 2FA (Two-factor authentication) in?

Om in te loggen is een authentication tegenwoordig verplicht. Er wordt een code naar u gemaild, elke keer als u wenst in te loggen. Het maakt dus niet uit of u voor de eerste keer, of de zesde keer inlogt.

U kunt er echter ook voor kiezen om de 2FA via een app te laten verlopen. Dit is een eigen keuze. Om in te stellen dat u de 2FA via een app wenst te krijgen in plaats van via de e-mail, kunt u onderstaande instructies volgen:
Ue navigeert naar account > privacy / beveiliging > daar kunt u de authenticator instellen > daarna kunt u kiezen voor Google, Microsoft of de Authy authenticator.

U kunt eventueel ook nog kiezen voor het gebruikmaken van een hardware sleutel. De 2FA staat dan op een USB-dongel.

Waar kan ik mijn behandelplan vinden en hoe onderteken ik deze digitaal?

Uw behandelaar zet het behandelplan voor u klaar in het cliëntenportaal. Het behandelplan vindt u terug op de hoofdpagina als u inlogt, onder het activiteitenoverzicht. Soms krijgt u hier een e-mail over met het bericht dat er een activiteit voor u openstaat in het cliëntenportaal. Indien u in de tussentijd al een keer hebt ingelogd kan het zijn dat u hier geen e-mail over ontvangen hebt.

Onder het activiteitenoverzicht ziet u direct welke documenten nog akkoord nodig hebben. U kunt hier vervolgens op klikken, en krijgt dan onderstaand te zien (voorbeeld):

 

Een ‘?’ betekent wacht op akkoord.

Pijl naar beneden is downloaden (voor opslaan op eigen computer bijvoorbeeld).

De ‘i‘ is eerst bekijken.

Het papiertje met potloodje erin is bekijken en akkoord kunnen geven.

Als u op het papiertje met het potloodje klikt, krijgt u het volgende scherm te zien waarin u akkoord kunt geven:

Contact

Tel: 020-456 08 13
E-mail: info@actp.nl

Adres

Vondelstraat 54
1054 GE Amsterdam

Inschrijvingen

AGB: 22221465
kvk: 55677673